UNESCO ASP Latvijā darbības virzieni /
Mantojuma izglītība
Virziens Mantojuma izglītība (materiālais, nemateriālais un dokumentārais mantojums) ietver nemateriālā, materiālā un dokumentārā kultūras mantojuma saglabāšanu, zināšanu un prasmju tālāknodošanu un popularizēšanu. Mantojuma izglītība iekļauj gan mantojuma izzināšanu, apzināšanu, pētniecību, gan arī šo vērtību integrēšanu mācīšanas un mācīšanās formālajos un neformālajos procesos.
Cilvēktiesības un vērtībizglītība
Virziens Cilvēktiesības un vērtībizglītība rosina UNESCO globālās kustības ”Izglītība visiem” īstenošanu skolas vidē, sekmējot audzēkņu un pedagogu izpratni par iekļaujošās izglītības pamatprincipiem un vēršot uzmanību uz resursu pilnvērtīgu izmantošanu kvalitatīvas, mērķtiecīgas, vērtīborientētas izglītības nodrošināšanai, kuras centrā ir cilvēks, viņa spēju attīstīšana, prasmju pilnveidošana, vēlmju un iespēju balanss, tiesības un pienākumi iekļaujošā sabiedrībā un tās veidošanā.
Izglītība ilgtspējīgai attīstībai
Virziens Izglītība ilgtspējīgai attīstībai vērš uzmanību uz Apvienoto Nāciju dekādes „Izglītība ilgtspējīgai attīstībai”(2005-2014) mērķu īstenošanu, veicinot kompetenču apguvi un holistisku, starpdisciplināru pieeju sabiedrības, kultūras, vides un ekonomikas jautājumiem mācību programmā. Virziena mērķis ir izprast kopsakarības sabiedrības, kultūras, vides un ekonomikas jautājumos, akcentējot katra indivīda kā pārmaiņu virzītājspēka nozīmi sabiedrības veidošanā un apkārtējās vides izmaiņās, rosinot domāt par dabas resursu ierobežotību un cilvēku ietekmi uz dabu un klimata pārmaiņām, kā arī aicinot apzināties ekonomiskās izaugsmes ietekmi uz sabiedrību un vidi.